dinsdag 10 september 2013

De zwijgende visserman.........



Toen de groene leugen de mechanische kokkelvisserij van de Waddenzee verjaagde heb ik gezwegen;
ik was immers geen kokkel visser.

Toen de vogelbescherming de IJsselmeer spieringvisserij stop zette heb ik gezwegen;
ik was immers geen spiering visser.

Toen ze de Noordzee kustzone en Waddenzee door middel van Vibeg en Viswad afsloten voor de visserij heb ik gezwegen;
 ik was immers geen visser in die gebieden.

Toen ze het zaad vissen op mosselen verboden op de Waddenzee heb ik gezwegen;
ik was immers geen mossel visser.

Toen ze aalverbod invoerde in de beste maanden van het jaar heb ik gezwegen;
ik was immers geen palingvisser.

Toen ze de aanlandingsplicht definitief invoerde
 …was er niemand meer die nog kon protesteren.

Nils Luijt  (op persoonlijke titel)
Secretaris Visserijvereniging Noordwest
Tel 06-51665433

Geen opmerkingen:

Een reactie posten